Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 23 lutego 2016

3. Kurs Asembler x86: Pobranie potrzebnych narzędzi i ich konfiguracja.

Autor Nauka Programowania  |  w visual studio  17:55

Żeby móc programować w assembly potrzebujemy odpowiednich narzędzi.
Potrzebne nam będą:


Konfiguracja MASM32 SDK


Kilkamy install a następnie wybieramy dysk. W moim przypadku wybrałem dysk D bez żadnych podfolderów.

Program pokaże komunikat o sprawdzeniu czy jest możliwość utworzenia SDK na komputerze


Będziemy informowani o tym, które działania się powiodły. Najlepiej uruchomić program z prawami administratora.



Po tym wszystkim rozpocznie się proces wypakowywania, potwierdzony tym oknem


Okno informujące o procesie tworzenia bibliotek. W uwadze zawarta jest informacja o tym, że jakieś ustawienie systemu operacyjnego lub antywirus może utrudniać poprawną instalacje.


Jak widać u mnie też są jakieś problemy, ale nie ma czym się przejmować. Przytrzymujemy enter tak długo aż okienko przestanie się pojawiać ;)


Komunikat o ukończeniu instalacji.


Instalacja Visual Studio 2015 Community

Kilkamy na pobrany instalator a następnie wybieramy instalację „Custom”
Zaznaczamy na niej Visual C++. A resztę pozostawiamy bez zmian. Bez tego nie będzie dało się kompilować programów!


Wybieramy dysk i instalujemy. Jest to bardzo długi proces. Po instalacji może być potrzeba ponownego uruchomienia komputera. Program wymaga zalogowania się na konto Microsoftu, można je założyć za darmo.

Konfiguracja Visual Studio 2015 Community

Zapraszam do zapoznania się z poniższym filmem.

Program powinien skompilować się bez błędów. Gotowego projektu można używać przy przyszłych programach.

Jeżeli komuś nie udaje się skonfigurować projektu, tutaj podaje link do pobrania gotowego. Uruchamia się go przy pomocy pliku sln.
Projekt

2 komentarze:

  1. Jeśli chodzi o mnie to jak najbardziej ja używam programy użytkowe u mnie w firmie, ale nigdy sam ich nie pisałem. Jak przeczytałem wpis https://www.connecto.pl/jak-elektroniczny-obieg-dokumentow-wplywa-na-dzialanie-firmy/ to również wiedziałem, że elektroniczny obieg dokumentów to będzie bardzo fajne rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Proudly Powered by Blogger.